söndag 21 juli 2013

Själaträning när den är som bäst

Denna vecka har jag varit ute på en Ö som heter Stenskär och det är den mest fridfulla plats jag vet. Inte nog med att man bor några meter från vatten och vågor, jag har har en kär vän där som är den bästa att analysera livet med. Det är hennes och hennes bröders stuga.

Hon är positiv och vill alltid se det goda i människor och deras handlingar, hon är lösningsfokuserad och smart. Vi har pratat, analyserat, ältat och kommit fram till väldigt bra saker. Med hjälp av Stenskär blir jag en starkare och bättre människa, nästan lite som pånyttfödd.

Vi har bastat och badat 2-3 på morgonen, sett solnedgång och soluppgång utan sömn där i mellan. Som sagt, själaträning när den är som bäst. Jag har inte utövat någon fysisk aktivitet, dels för att det är halv svårt på en Ö att röra sig som jag vill, dels för att jag fick kortison i sprutat i hälen och min läkare sa, vila- absolut minst två dagar, men gärna flera.

Idag dock ska jag till gymmet, jag hade redan varit där om jag inte glömde att cykelnyckel och gymplupp låg i bilen som sambon tog till sin träning. Jag skulle kunna köra cardio och core hemma, men jag vill till gymmet, så jag väntar istället.

Kortison i hälsporre gjorde fördjävla skit ont, men jag känner att det har gett positiv effekt. Jag känner fortfarande av den, men inte alls på samma sätt längre. Så jag håller alla tummar och tår att det fortsätter att ha positiv effekt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar