söndag 21 juli 2013

Tankens makt

När jag är jag, så som jag vill vara, så som jag längtat att vara mår jag som allra bäst. När jag mår som allra bäst är nu då jag återtagit makten över mina tankar. När jag har makten möjliggör jag det för mig att tänka positivt.

Det finns alltid två sidor på ett mynt, och om jag ser på mitt liv och hur jag länge levde har jag valt den negativa, bittra sidan och som följd av det har negativa och bittra tankar och handlingar varit ett faktum.

Nu när jag har makten över tanken väljer jag den andra sidan av myntet och istället blir följderna av det positiva tankar och handlingar. Jag ger mig själv en stor skjuts framåt i allt jag förtar mig. Jag är stark, lycklig och hel.

Nu är det såhär att det är mycket enklare för en sådan som mig att vara negativ, det är tryggt, tankarna och jag är under full kontroll och med min uppväxt har dessa känslor varit ett verktyg för överlevnad. Nu har jag dock växt upp och behöver inte dom verktygen längre.

Dom lägger jag i min lilla verktygslåda, tillsammans med lite annat smått och gått som jag burit med mig och haft svårigheter med. Jag hoppas att jag aldrig behöver öppna mitt "låda" - jag hoppas att jag får hålla den låst, för evigt.

Träningen idag då,

http://www.funbeat.se/person/calendar.aspx?PersonID=147773 - om du vill veta lite mer exakt vad jag gjort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar