måndag 7 januari 2013

Ätstörning?

Dag 23. Jag har även idag ätit mindre kalorier än vad Shape-up tycker att jag ska äta och summan är baserad på hur mycket jag rör mig, hur mycket jag väger, min målvikt och hur mycket jag ska gå ner varje vecka.

Behovet av att stoppa i mig mer finns inte och det beror kanske på att fett håller mig mätt längre, jag äter från en assiet och då jag äter mycket mindre mat eftersom att jag lär mig sakta men säkert att äta tills att jag är mätt samt att mitt småätande minskar då jag inte orkar göra ostchips eller liknande.

Jag, sambon och en vän hade diskussion hemma idag igen och vi diskuterade kostdoktorns inlägg om band annat ätstörningar. Då jag själv räknar kalorierna så har jag väl en form av störning. Ingenting jag motsätter mig mot för hur det än är så är så har de som inte har en stabil och normal hantering av sitt  näringsintag någon form av störning, mer eller mindre.

0.6 fick jag på Skaldemans ratio idag och det för att jag ätit mer protein än vad jag "ska" men, jag gråter inte illa för det. Jag mår bra, är pigg och på himlars bra humör. En bra måndag helt enkelt!










Jag gjorde en fantaaaastisk kyckling i ugn till middag med matlagningsyoghurt som bas i såsen som kycklingen fick bada i. Kryddsmöret och omelettemuffinsarna som jag gjorde igår blev också riktigt bra! Jag slänger upp recept vid ett senare tillfälle.

Har du en ätstörning och i så fall vilken? Hur ter den sig?

Go kväll,

/Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar