tisdag 1 januari 2013

Bearnesesmör


Idag så åt jag åt lövbit med hemmagjort bearnesesmör och en egenkomponerad broccoligratäng. Det blev ljuvligt gott och lchf-riktigt, alltså inget för dem som är fetträdda. Det bästa med gratängen är att den går snabbt att göra, innehåller fyra ingredienser och är riktigt krämig och god. 
En del undrar om det är svårt att vara två när den ena äter en rätt strikt diet medan den andra inte gör det och det tycker jag inte. Jag ansvarar får att jag äter rätt mat och vill han äta annat så kommunicerar han det, eller bara ordnar det själv. Alltså, lätt som en plätt.
Tidigare så har denna "problematik" varit en dålig ursäkt till varför det är svårt att äta efter en diet, men nu när jag inte behöver dumma ursäkter är det inget problem alls. Tankens makt är väl alldeles fantastisk?
Jag skrev tidigare att jag skulle till gymmet, men det blir inte av idag. Även om jag inte gått upp i vikt av alkoholen så har den påverkat mig på ett negativt sätt. Jag har varit bakis, men inte som vanligt med törst eller huvudvärk, jag har varit trött, orkeslös och känt mig konstig i kroppen.
Imorgon blir det en tur till gymmet, efter jobbet. Jag bävar för det dock då alla som börjar sina "nya och hälsosamma" liv kommer att vara där. Jaja, en fördel med dessa människor är att dom brukar trilla bort, förr eller senare så det är bara att bita ihop ett tag. Är jag bitter och negativ tycker du? Jag är realist!

Nu är det dags får film. Hörs i morgon 
/A

1 kommentar: