tisdag 19 februari 2013

Fetta upp maten

Dag 62, jag vet att lchf inte står får "extremely high fat" men jag blir tammesusan snabbare hungrig om jag inte äter tillräckligt med fett. Jag tycker att det är svårt att hitta sätt att "fetta upp" maten bara med en klick smör. Istället har jag börjat att dricka MBT på kvällen för att få upp fettmängden och så ska det inte behöva vara.

Jag behöver planera min mat sådär duktigt som jag gjorde i början :)

Dagens shape-up





















Frukost: 1ägg, 1 chorizo och en klick majonäs.
Lunch: snabbmat- fläskfilésallad, utan sallad med ost och skinka till och en klick vitlöksås.
Middag: Två hemmagjorda biffar, lite blomkål, grädde och en klick smör.
Mellanmål: En hemmagjord vaniljbulle med vaniljkräm- all lchf  baby!  Jag la även in några matskedar grädde som jag haft i kaffe under dagen. 

Nu ska jag knäppa igång någon serie innan jag ska sova. I morgon jobbar jag kväll och har för avsikt att cykla minst  40min på motionscykeln innan jobbet. Håll tummarna på att jag gjort!

Night night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar