onsdag 13 februari 2013

Idiot

Dag 56. Varför måste allt gå för långt innan jag fattar allvaret? Idag efter en otroligt intensiv dag på jobbet med mycket fysisk rörelse åkte jag hem och fick tårar i ögonen för att det värkte utav hela helvete i min hälsporre. Det pulserade och vid varje "slag" kändes det som att någon satt en kniv i hälen på mig.

Doktorn, min sambo och andra som haft hälsporre har sagt "ta det lungt, belasta foten så lite du kan, använd rätt skor och ha alltid inlägg" - vad gör jag? Jag stoppar in inläggen i dom "vanliga" vinter skorna istället för träningsskorna, för att det är "fult" med träningspjuks på jobbet. Jag går fram och tillbaka, upp och ner, hit och dit, utan att tänka på att hälsporren.

Så, om jag fortsätter att vara en idiot, kommer jag tammetusen aldrig bli frisk från hälsporren. I dag hade jag på mig träningspjuksen, med inläggen i, men går åt helvete för mycket! Åhhh... Skärpning!

Dagens shape-up






















Frukost: MBC
Lunch: gårdagens middag (italiensk kyckling med lite sallad)
Middag: köttfärsås med blomkål och en klick smör
Kvällsgotta: En liten kopp grekisk yoghurt med lite grädde och hallon i. 

Nu ska jag kila på Bones, hörs då! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar