lördag 16 februari 2013

Resten av mitt liv


Dag 58 & 59, jag klipper in vad jag skrev i min vanliga blogg nyss: 
Min viktnedgång stannade av lite då jag åt lite för mycket chokladöverdragna paranötter och torkad, saltat majs. Många kolhydrater blev det, men denna vecka har jag gått "back to basic" och hållt mig under 20g kolhydrater/dag och har tappat ett kilo denna vecka. 
Det kommer inte att vara några problem med att äta mer kolisar när jag får in mer motion i min vardag. Det har försvunnit 6cm över midja och stjärt vilket är bra. Jag har ögnat igenom en blogg som min sambo tipsade mig om (I hopp om att den skulle ge mig inspiration) och nog inspirerar den. Här är en länk:http://goingsmaller.blogg.se
Tjejen bakom bloggen stärker det jag också känner och tidigare har skrivit om, har man bestämt sig, så går det. Vill du, så är det inte några problem. Jag är super motiverad så jag kör på! Det skönaste med hela denna livstil är att jag inte "offrar" något. Den viktigaste insikten jag har fått är att även om jag går på en strikt variant av lchf just nu, så vet jag att jag kommer att fortsätta att äta lchf sen. Jag förbereder vägen för framtiden. Detta är en långsiktig lösning. 
Många som har bestämt sig att "ta tag" i sin fysiska hälsa, gör en sådan stor omställning att det är omöjligt att fortsätta livet ut. Jag har gått på samma nitlott flera gånger med tanken att det ska gå snabbt och att det bara är en kort period i livet . Då det varit omöjligt att leva på svält och/eller konstig/dyr mat har det varje gång failerat.
Nåja, nåja, nu ska jag dra med mig sambon och klämma lite på crosstrainers, jag tror att jag vill ha en sådan hem :)
Gårdagens shape-up















Frukost: MBC
Lunch: Fläskfilésallad, utan sallad med ost och skinka med lite vitlöksås. 
Middag: Lax med sallad, tyvärr var det inte så gott- jag blev vad jag kallar det "bevikelsemätt" , så jag stekte ett halvt paket bacon och två ägg ägg för att inte blir hungrig på bion.
Mellanmål: Lowcarb choklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar