måndag 17 december 2012

Champinjon- och köttfärsgratäng

Champinjon- och köttfärsgratäng
200grader, ca 15minuter, 6-7 portioner
Ingredienser
800g köttfärs
1 pkt färska champinjoner
1 dl finkrossade tomater
4dl grädde
2st vitlökar
Ost
Smör
Salt, peppar, parikapulver, allroundkrydda och oregano- mängd efter smak och tycke.

Så gör du

Stek köttfärsen och ha i de finkrossade tomaterna, vitlöken och kryddorna.
Skär champinjonerna och lägg sedan ett lager på botten av en redan smord ungsform. Sedan varvar du köttfärsröran, några ostskivor och några smörklickar, champinjoner och samma visa igen tills att champinjonerna är slut. Då avslutar du med att lägga på ett osttäcke och häller över grädden och in med allt i ugnen.


Min sambo kokade spagetti att ha till medan jag åt en gul paprika och oliver till.





















Jag vet att finkrossade tomater innehåller socker, kolhydrater, men jag hade ingen tomatpuré så det fick bli det jag hade hemma, hellre det än att inte äta, eller hur? Jag vet inte ens hur mycket socker dessa j*vla tomater innehåller, jag är nybörjare..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar