fredag 21 december 2012

Sweets everywhere

Mitt team hade julfika dag så hela dagen går jag varit omringad av papparkakor, glögg, saffransknytten, juleskum, julmust och annat gotta. När vid åker och handlar efter jobbet handlar sambon mina favvochips, naturchips med smak av dill och gräslök, dessutom handlade han potatisgratäng med västerbottenost i.

Som om det inte var nog med detta så hade han även fått en 35*35cm ask med belgisk choklad. Förutom allt detta så går jag på längre ledighet och vill liksom fira det och är van att koppa av med ett glas vin... Jag är inte bitter, faktiskt, det går över förväntan, de där suckersuget får gärna vara borta, här är det inte välkommet.

Dag 5, -2,5kilo, i vätska, tack tack LCHF! :) Julen är snart här, har ni andra lchf:are några "do`s & dont`s" ? Förutom de alldeles uppenbara som ät skinkan men skippa knäcmemackan, ät sillen, skippa potatisen osv, är till exempel vitvinsglöggen mer lchfvänlig än den röda? Eller lurar jag mig själv när jag tänker så?

Lyxmiddag är på G, pepparbiff som serveras tillsammans aioli-lime, beanaisesås och guacumole, med en liten grönsallad bestående av spenat, grön paprika, gröna oliver och fetaost. Jag handlade med Skaldemans ratio i huvudet, så såserna ni ser på bild har ett hyffsat bra ratio! 















Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar