torsdag 20 december 2012

Övertid och kalkon

I dag är det andra dagen denna vecka som jag jobbar övertid, jag är som jag tidigare nämnt sjukt trött, men i dag var jag faktiskt lite smart och plockade med mig kalkon och philadelphiaost som jag kunde äta när jag hade behov.

I kväll har jag varit ute och ätit middag med mina närmsta kollegor, och jag bävade lite för att behöva "specialbeställa" min mat, vara krånglig och ta tid på mig- men jag beställde entrecóte med extra sås, utan pommes och sallad.

Då vi var på en grillrestaurant fick jag både bröd och sallad då jag serverades en "entrecóteburgare"- men det funkade okej, jag åt köttet, majonäsen, guacumolen och creme fraichen och plockade bort brödet och lämnade nästan all sallad. Citronvatten till medan de andra drack öl. Hm! - Jag älskar öl!!

Dag 4, maten får rätt mycket utrymme i mitt liv nu, jag längtar tills att jag lär mig mitt "lchf:ande" och kan slappna av. Nu är det snart jul och då många gosaker brukar ätas, jag är inte sugen på socker än. Men jag har min mörka choklad om suget blir övermäktigt, dock tror jag att det inte är några problem.

Jag träffade min läkare idag och han satt och försökte övertyga mig i 10 minuter att man precis i början är jätte sugen på allt som är socker, tex bröd, pasta och annat. När jag äntligen jag fick ordet berättade jag att jag är inte  sugen på socker, då lyfte han ögonbrynen och sa "va, är det verkligen så, det är så för alla som äter lchf att dom slåss mot ett sug de första veckorna, till och med månaderna" - mhh svarade jag, men inte jag. Ska jag vänta mig att jag kommer att få en svårt sockersug, fick du det?


Hörs i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar