måndag 28 januari 2013

Extra fet

Dag 41, ibland kan jag känna mig extra tung, extra fet och uppblåst - idag var en sådan dag. Mycket tack vare att jag släppt lite kontroll över matintagen. Jag inser att jag är inte trygg i min nya kosthållning och är fortfarande rädd att jag äter för mycket.

Det är löjligt att väga sig varje dag och än töntigare att göra det flera gånger om dagen. Jag väger mig varje morgon, men idag, när jag kände mig extra fet ställde jag mig på vågen för att "bekräfta" att jag är extra tung idag men döm om min förvåning när vågen visade ett helt kilo mindre på eftermiddagen än i morse, det har aldrig hänt förr.

Vad jag insåg var att jag har fler hjärnspöken att dö ta död på än vad jag kunde ana för sex veckor sedan. Efter idag har jag dödat ett och det är att jag inte alls behöver vara extra fet bara för att "det känns som så" :-)

Jag startade en tråd på kostdoktorns forum igår "Utmaning i framgången" och vilka fina, varma och goda råd och ord jag har fått.  Det är ett forum jag varmt rekommenderar! Jag lånade "Mat revolutionen" på e-bibliotelet igår så jag ska fortsätta läsa den. Idag köpte jag Kung markatta`s kokosolja som jag ska pröva att ha i MBC på morgonen. Nu smakar den kokos tror jag och gör den den förstör den kaffet och det tillåter jag är inte.


I går gjorde jag hemmagjord pizza och idag åt jag tacogratäng, myyycket gott. :-) Mh-mh-mmm.





































Jag tycker om att ni lämnar kommentarer, det värmer :-) Tusen tack!

1 kommentar:

  1. Hjärnspöken är jobbiga, men bra att du lyckats dräpa nån hehe :) Goda rätterna ser ut på bilderna, har du recept på dom att dela kanske?
    Å en fråga till, är matrevolutionen en "rolig"/bra bok att läsa? Hade fint!

    SvaraRadera