fredag 1 februari 2013

Eget lchf-bröd

Jag bakade nyss 12 frallor av helt egetkomponerat recept, jag lovar jag att dela receptet :-)

Dag 42,43, 44, jag har gått ner 5,5kg sedan jag startade hela min viktminskningsresa som varat i knappt 7veckor. Jag hade gått ner 6kg men jag gick upp 0,5kg i veckan. Det beror på för lite fett, sockerfritt godis och dåligt med sömn. Det känns helt okej, jag vet att alla veckor inte kan vara perfekta.

Huvudsaken är att jag mår bra och det gör jag, oftast. Ibland känns livet lika tungt som min övervikt och det värsta med det är nog att jag inte riktigt vågar släppa på de negativa tankarna och bara vara glad och nöjd som jag egentligen är.  Det kanske är svårt för dig  att förstå varför jag klamrar mig fast i de dåliga tankarna men på något sätt är det tryggt.

Idag är jag ledig vilket är fantastiskt skönt, jag har glidigt runt i myskläder ändå sen 09 i morse. Och jag tänker fortsätta glida runt i myskläderna. Jag ska köra ett hemmagympass och ett yogapass om en stund.

Igår hämtade jag ut inläggen, ett par inlägg 1820:- fy tusan vad tråkigt det är att behöva lägga ut pengar på dem! Skit hälsporre! Men nu ska det bli ordning hoppas jag :-) Nåja, nu ska jag salta gången utanför huset, byta om till träningskläder och vara lite aktiv.

Dagens frukost, klassisk lchf-mat ;)

Ägg- och bacon med en klick majonäs.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar