tisdag 1 januari 2013

Inte nyårslöfte, men framtidslöfte

Jag har inte satt upp några mål med min diet men titeln på bloggen avslöjar att jag vill gå ner 50kilo, men det skulle innebära att jag skulle väga 69kilo. Det gjorde jag när jag var 17, alltså 14år sedan och det skulle vara ett drömscenario men långt ifrån realistiskt.

Skulle jag gå ner till 80kg och då förlora 40kilo, det skulle vara mer realistiskt och att sätta mål på sin viktnedgång är den tydligaste vägen för att mäta sina framsteg, dock vet jag inte om jag är redo att sätta viktmål, det är så många andra saker som spelar in så jag vill nog avvakta med att sätta färdiga vilket mål, förutom ett. 

Delmål 1: Gå ner till 99 för att då har sambon lovat att skicka på mig på spa som belöning. Vägen dit är minus 20kg. Dit kommer jag genom att fortsätta äta LCHF och träna. 

Jag vet att träning inte ska vara ett krav för att gå ner i vikt om man äter lchf, men träningen utför jag för att jag mår mentalt bra av det. Vilket leder mig till mina andra mål, som är lite mer luddiga,

  • Lita på mig själv
  • Tro på mig själv
  • Våga vara självisk
  • Analysera mindre - det jag ändå inte kan påverka behöver jag släppa taget om.
  • Vara mer flexibel och välkomna snabba förändringar.
  • Släppa lite kontrollbehov och lita på andra.
Om jag jobbar mot alla dessa mål som står ovan kommer jag att få tillbaka min glöd, min karisma, min relation, mitt liv. Dessa mål är inga nyårslöften utan snarare framtidslöften- livslöften till och med.

Har du några mål som du vill dela med dig av? :)

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar