måndag 31 december 2012

JVM och nyår

Dag 15, jag har tagit nya mått med hjälp av sambon, jag tycker att det är så svårt med att ta rätt mått, dock så visar vågen 1,5kg mindre idag än igår, så jag får avsluta 2012 med vetskapen att jag har tappat 3kg sedan jag fattade att jag måste ändra mitt liv, radikalt!

I skrivande stund leder Sverige med 3-1 mot våra ärkefiender Finland i JVM. Jag kan nästan tycka att det är roligare hockey när småkronorna spelar, dom är unga och vågar ta fler chanser på mål.

I kväll ska vi hem till sambons familj (mamma, pappa och syster med pojkvän) och äta 3-rätters. Förätten består av toastskagen till de andra och avokadoskagen till mig. Huvudrätten består av lax i ugn med romsås och potatis till de andra och coleslaw till  mig. Efterrätten består av Kokospannacotta, toppad med kiwi till de andra och riven mörk choklad till mig. Jag ska göra pannacottan till oss. 

Jag har köpt en flaska rött vin till svärmor, ett bubbelvin som får agera champagne till mig och sambon och en flaska tort, vitt vin från Herr Mobergs kollektion till mig. Med oss har vid även lite sällskapsspel samt att jag ska bada bastu och som pricken över i:et så kommer kakelugnen att knastra sådär härligt hela kvällen. Bättre nyårsfirande går knappt att få. 

Med detta sagt vill jag önska er alla ett Gott nytt år och en god fortsättning :)

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar