söndag 30 december 2012

Mat- och inköpslista 1

En vecka för minst 4portioner eller 4 måltider. Kostnad ca 700-900:-
4st recept är hämtade från lchfrecept.com och även länkade- dock är de alla mycket eller lite modifierade till mig, min smak och sambo. Då vi är två och så anpassar recepten så att vi kan ha lunchlåda dagen efter. Vill du veta hur jag modifierat recepten är det bara att skicka en fråga via en kommentar här, eller skicka ett mail- tillminus@gmail.com
- Jag börjar veckan med söndagens middag så att jag har lunchlåda när veckan startar på riktigt. Du behöver ha salt, peppar och allroundkrydda hemma redan.

Söndag
Middag: Saffranskyckling och en fetaostsallad bestående av fetaost, oliver, tomat och babyspenat.
Måndag
Lunch: Saffranskyckling och en fetaostsallad bestående av fetaost, oliver, tomat och babyspenat.
Middag: Ackos champinjon- och köttfärsgratäng
 
Tisdag
Lunch: Ackos champinjon- och köttfärsgratäng
Middag: Torskdröm (se inlägg för recept)

 
Onsdag
Lunch: Torskdröm
Middag: Baconlindad fläskfilé med blomkålsmos/duchesse

 
Torsdag
Lunch: Baconlindad fläskfilé med blomkålsmos/duchesse
Middag: Gräddomelett med kalkon, fetaost och champinjoner. (inget recept, äter du lchf så vet du redan hur man gör en omelett ;)

 
Fredag
Lunch: Gräddomelett med kalkon, fetaost och champinjoner
Middag: Varma mackor med kalkon- och champinjonröra, (se inlägg för recept medlchf-brödet)

 
Lördag
Lunch: Varma mackor med kalkon- och champinjonröra
Middag: Baconbiffar med kokt broccoli (se inlägg för recept)

Söndag
Lunch:
Baconbiffar
Middag: Korvgryta

Inköpslista
Listan som du kan se nedan är skriven utifrån hur min butik (ICA Kvantum E-Center, Söderhamn) har placerat sina varor.  Mitt kvitto visar 888:-, men då har jag med lite annat som hygien, men inte med t.ex broccoli och blomkål, så mellan 700-900:- för allt skulle jag tro. Det kan variera från person till person, hur mycket/lite man vill ha i allt och hur många portioner man vill tillaga.

Citron
Röd- och gullök
Zucchini
Färska champinjoner (2 förpackningar)
Röd paprika
Baby spenat

Vitkål
Vitlök
Avokado
Tomater
Ägg
Turkisk Yoghurt

Grädde, minst 1L
Riktigt smör att steka i

Crème fraîche
Kalkon
Torsk - 4block
Kyckling
Chorizo
Kabanoss
Bacon 6pkt

Frysta provencalska örter
Broccoli
Blomkål
Fläskfilé
ttfärs- storpack (ska räcka till 2 middagar, minst 8 portioner)
Smakrik ost
Färskost NaturellFetaost
Sambal oelek
Tomatpuré
Gröna oliver

Dragon, torr krydda.
Mandelmjöl
Psylliumfrön
Pumpafrön1 pkt saffran 


Det tog sin lilla stund att knåpa ihop,men nu är det gjort och jag hoppas att detta är till hjälp för någon av er :)

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar