lördag 27 juli 2013

Har ni mindre storlek på den här? -21.2kg

Idag när jag ställde mig på vågen stod det 100,8 - och det med skräckblandad förtjusning. För även om jag älskar det faktum att jag går ner är det också lite skrämmande, min "mur" runt mig som jag byggt försvinner sakta men säkert. Jag ska skriva ett mer ingående inlägg om min mentala process.

Vågen är opålitlig och jag vill kolla vikten på en annan våg också, men stämmer min våg har jag alltså gått ner 21,2kg sedan 16 december -12!! Bara häromdagen hade jag gått ner till -19kg.. Åh, jag är lite i chock tror jag! :)

Apropå att bli mindre så fick jag en ny upplevelse på stan idag. Jag har länge sökt efter en lång svart enkel klänning men inte hittat några alls, först idag på H&M. Jag testade den minsta storleken som fanns (2*XL) och tyckte i min värld att "ja, men den här sitter fint och bra" tills att jag steg ur provhyttten och visade min sambo.

Han sa "ja den är väl okej, men den är alldeles för stor" jag sa "nejdå den sitter bra, vart är den för stor" och han visade mig området vid armbanden och då såg jag att den var för stor och nu kommer vi till min nya upplevelse- jag var tvungen att fråga om klänningen fanns i mindre storlek!? Jag kan inte minnas när det hände sist!

Tyvärr fanns den inte i mindre storlek så jag blev utan, men det var en rätt skön upplevelse. Jag hade dessutom vitt på mig för att mina former börjar att komma tillbaka, vilken grej! Jag är lycklig och fri! :)
























I kväll ska jag, min vackra svägerska och min vackra vän dricka vin, äta middag och lösa världsproblem, that will be awsome!

Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar