onsdag 24 juli 2013

Löparn & jag

Jag har haft några av mina bättre dagar på länge tillsammans med löparn aka, älskling, sambon, babe och vrångsnöre, Mattias. Igår spenderade vi hela dagen i Furuvik då vi bland annat såg fräcka apor samt klappade och matade söta getter.
























Det var så oerhört skönt att strosa runt där och vi hade ett leende på våra läppar mest hela tiden. I dag efter hans löptur åkte vi ner på stan för att äta sen lunch på Eat & Meat. Planen efter lunchen var att handla för middag och sedan fara hem. I stället blev det en tur upp till Västra berget där han hittade en rejäl backe att träna backlöpning i.
























Sen åkte vi en sväng till Bollnäs och efter det skulle vi åka hem. I stället tog vi vägen via Trönö i hopp om att stanna på kaffe hos Maria. Då hon var upptagen blev planen istället att åka förbi Borg för att se om dom lagat en bro, sen skulle vi hem. Den turen slutade på 4,5km eftersom att bron var lagad och vi hamnade i ett "utforskarläge" - vi var ju tvungna att kolla vart man hamnade.























Känslan i mina fötter efter gårdagens vandring på ca fyra timmar och dagens 4,5km- ja, den är tammetusan helt okej! Från att varit äckligt frustrerad på grund av hälsporre och att jag knappt kunnat gå till att kunna röra på mig utan smärta värd att nämnas, den är obeskrivlig. Hälsporren är kvar och jag kommer inte att kunna börja jogga än, men kortisonet har definitivt givit läkningsprocessen en skjuts i rätt riktning. Efter en galet bra dag, å vi en galet god middag, rökt harr med skaldjursröra i avokado och sallad vid sidan om, mh-mh-mhmmmmmm.























Och sist men inte minst så kan jag meddela att jag nu har gått ner 19kg och har därmed 2,9kg att gå ner till att jag är under 100!!! :-)
Yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar