lördag 5 januari 2013

Strikt LCHF, trolleri?

Jag har testat lite olika hemsidor och "appar" för att få en överblick i hur många kolhydrater jag egentligen får i mig. Jag tänker att jag får i mig lite men jag har nog haft en intag på mellan 10-30kh per dag.

Jag har prövat mig fram i en "app" för att se om det ens är möjligt att komma under 5kh. Det är nästintill omöjligt! Detta gör mig irriterad. Faktiskt så har jag svårt att tro på dem som påstår att den äter max 3kh om dagen och undrar hur ärliga dom har varit med bokföring av mängd och matintag? 

Har man bokfört kaffe, mängd på blomkålen eller Broccolin? Jag visar ett exempel på min dag i dag och då har jag försökt så strikt jag bara kan. Från Shape-up appen.

Med fårost & blomkål 6g kh (för att få i mig mineraler & vitaminer) 
























Utan blomkål & men med fårost, 4g kh (osten för göra fläskbiffarna 
roligare)

























Utan blomkål och fårost, 3g kh, då är jag i "mål med intaget" - men kan inte äta nå mer idag...?


























Då jag har inte lagt in kaffet eller grädden i den, inte dom 4st oliverna som jag åt, inte heller dom 3ostskivorna som jag hade i lunchen. Jag gör det också. Så med allt idag får jag i mig totalt, 10g kh.








Nu är väl shape-up inte 100%-ig, men den ger en överblick i allafall och igår åt jag tydligen närmare 35h kh. Då åt jag ca 2dl turkisk yoghurt, 2msk grädde och 3tsk müsli (av sesamfrön, solroskärnor och melonkärnor) och till lunch åt jag en burk makrill, 2ägg och 2msk keso och till middag åt jag en fläskfilésallad utan sallad men med extra ost. Kaloriintaget blev 1333kalorier. Alltså mindre än vad som rekommenderas för mig. 

Jävla kolhydrater och smyga sig in här och var! Om Du äter 3-5kh per dag, vanligen dela din magi till mig. För det är just så som det känns,  trolleri.

/A




















1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att man bara lever på kött och kokosfett isf.
    Tumregel är att inte äta produkter som innehåller mer än 5kolhydrater/100g. Tyvärr innehåll just mejeriprodukter ganska mycket kolhydrater. Bästa frukosten är ägg av något slag, , och max 1 dl mejeriprodukter per måltid.

    SvaraRadera