lördag 5 januari 2013

Styrd av känsla

JVM- finalen är avslutad och vi förlorade matchen..Riktigt tråkigt, men det är godkänt med silver också, så klart. Men lite deppig är jag :/

Dag 20 & 21, känslostormana fortsätter och det beror nog på att jag känner att jag inte har någon att prata om mina nya erfarenheter, tankar och funderingar med. Jag ventilerar här, läser andras erfarenheter och pratar lite löst med människor, men jag saknar att ha någon nära att dela allt med.

Sambon stöttar mig och anpassar sig, men han har aldrig haft problem med jojobantning, övervikt eller bli av med ett beroende. Han är den enda människa som jag känner som gör, det han säger att han ska göra. Exempel: vi bestämde oss för att sluta röka, sagt och gjort. Han började att löpträna istället och jag försvann in i seriernas värld. Tre månader höll jag upp, han är rökfri idag (9 månader senare) utan några som helst problem.

Han bestämde sig, så enkelt är det för honom. Han är i många fall styrd av logik snarare än känsla. Så när jag säger att jag känner visa saker, upplever visa saker så försöker han att hjälpa mig att tänka logiskt istället för att låta mina känslor vandra på krokiga vägar.

I de flesta fall så tycker jag att det är en av det bästa sakerna med honom, men som den typiska kvinna jag är behöver jag analysera mina känslor och tankar för att förstå mig på dem, sen är jag ganska mottaglig för allt som är logiskt.  

Hur som helst, jag tror att jag behöver släppa lite på min stolthet, ta hjälp av de som står mig nära och tala om vad jag vill och sluta anta att människor förstår min situation genom några väl valda ord. Så får det bli. Annars finns det risk för att jag fortsätter att stänga ut människor, jag har redan börjat att göra det med visa personer, sambon vart en av dem tills igår då vid hade en långt samtal om det.

Jag hade vilodag från gymmet igår och har det idag, men jag tänker alldeles strax sätta mig på motionscykeln som står bakom tv-soffan och cykla en stund, dessutom ska jag nog ta och använda pilatesbollen och göra lite sit-ups och benlyft på/med. Jag har även gummiband som jag ska börja att använda för att bygga upp musklerna i knäna. Något som jag ska ha gjort länge.

Jag är inspirerad nu. Jag vill börja ta hand om min kropp! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar