lördag 5 januari 2013

Minus 234g kolhydrater

Dag 22, klockan har passerat 00 så tekniskt sätt är det Söndag. Som en del har märkt och läst så har jag varit lite tveksam till det här med strikt lchf och den tveksamheten grundar sig i alla som är helt uppåt väggarna galna och lite lätt överdrivna  i sitt sätt att vara "lchf:are" - jag ser sektliknande beteenden och det mina läsare kommer ni inte att se hos mig.

Jag äter lchf för att gå ner i vikt, för att få ordning på mina idotiska kostvanor och min fantastiska förmåga att belöna mig själv genom lyx i form av godis till helgen "för jag hade ju jobbat bra i veckan" - en klassisk kommentar av "jag förtjänar" - att äta hämtpizza för att slippa laga mat, jag hade ju tränat, simmat, jobbat hårt och så vidare. Listan med dumma orsaker till att fortsätta vara lat kan göras lång.

Jag kommer med all säkerhet att fortsätta att äta lchf sen också, en mer vad man tydligen kallar för liberal lchf. Nu måste jag ner i vikt ganska snabbt! Min fysik pallar inte att vara så här tung. Jag fyllde i shape-up appen med allt jag ätit idag och för skoj skull skapade en en typiskt lördag som den ganska ofta såg ut för 22dagar sen.

Förut: 259g kolhydrater = tre smörgåsar med smör och ost på till brunch, en pizza till middag och sen en godispåse till filmen på kvällen.  Godispåsen vägde ofta 1kg, som jag och sambon åt av, det var oftast en tredjedel av godiset  kvar till söndagen.















Nu: 25g kolhydrater = 1,5ägg, ett halvt paket bacon och några oliver till brunch, samt kaffe med grädde i. Tre ost- och salamirullar till hocken. Till middag, 300g fettfri rostbiff, en dl blomkål och 2msk bearnesesmör, 2 msk bearnesesås, och som snack till filmen åt jag en handfull rostade majskorn och några hittar sockerfritt godis.
















Hade jag hoppat majsen och godisen hade jag hamnat på ca 10kh idag. Denna enorma skillnad på kolhydratsintaget ger mig ett lugn i kolhydraterna. Det är för fanken 234 kolhydrater mindre! Skit bra ju:)

Dags att sova, god natt.
/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar