söndag 6 januari 2013

Lchf-langos

Eftersom att vanligt langosbröd innehåller potatis så gör jag Oopsies som jag kan ha räkor, rom, riven ost, gräddfil och rödlök på, god middag! Jag hoppas att oopsibröden blir bra, jag har inte gjort dom förut.

Dag 22, omställningsbesvären som jag fick i början kommer och går vad det verkar. Jag var makalöst trött och orkeslös första dagarna sen gick det över till att jag blev otroligt pigg och alert och de senaste dagarna har jag känt mig sådär äckligt trött som i början. Däremot går jag sakta ner på på vågen. Minus ett par hekto till ett halvt kilo varje dag. 

Nu har de första dagarna på jobbet varit tunga mentalt samt att jag har haft andra saker som tyngt mig så det kanske inte är omställningsbesvären som gör mig trött. Det är nog lätt hänt att jag i början relaterar allt till livsstilsomställningen och glömmer bort de andra problem som fanns innan också. 

Jag gjorde en ny mat- och inköpslista i dag, hela kalaset slutade på 404:- och då har jag mat för 5dagar a` 4portioner, samt att jag kan göra en sats omelettemuffins. Jag hade dock en del hemma redan, som tex smör att göra eget kryddsmör på och ost som ska användas till diverse maträtter. Sambons tillbehör till maten räknade jag bort från summan med det var mos som kostade 17:- , de andra tillbehören som ris och pasta har vi hemma. 

Det behöver inte bli dyrt om man inte vill :)

Nu är det i allafall middag! 

Hörs så
/A

Uppdaterat 20:20
OOopsiebrödet blev toppen!


 Mmmmh, langos...





















1 kommentar:

  1. Vad smart med brödet! Det har jag aldrig testat. Mums!

    SvaraRadera