måndag 6 maj 2013

Viktnedgång

Mycket händer med kropp och knopp när man går ner i vikt, fett försvinner och tankar blir lättare. Fettet har fått agerat som en mur, som skyddat mig från mig världen, men jag är inte så rädd längre så fettet fyller inte samma funktion. Men, ju mer fettet försvinner ju mer saker känner jag, som tillexempel knölarna under brösten.

Det visade sig efter besök på bröstmottagningen att mina bröst är perfekta ;) Alltså inget fel, ingen cancer på G, knölarna som jag känner är som det ska vara. Skillnaden nu mot för 13kg sedan är jag har mindre fett på kroppen/mindre bröst och känner mer. Nåja, nog om tuttar :) Jag är frisk, woohoo!

Nu ska jag hand om denna dag på bästa sätt och det är att vila och lägga denna "cancer-scare" åt sidan ta lärdom och bestämma mig för att slut röka, once and for all. Jag vet att det är tjatigt ämne, jag höll uppe en stund förra våren, jag vet att jag kan, jag är mer redo nu än var jag tidigare varit. Jag ska tammetusan göra halvklasssikern nästa år, som jag måste träna inför nu.

Jag har mål, ambitioner, moitivation och inspiration. Viljan är inte där till 100% men tills att de sista procenten landar får det bli mitt "jävlaranamma" som väger upp istället. Jag vet att mitt "sluta röka" inte är ett dugg trovärdigt för dom runt omkring mig, men det var inte mitt "börja äta och träna rätt" heller i december. Och se hur bra det blev tillslut? :)

Nu ska jag ta tag i ett av rummen i vårt uthus, "kartongrummet" ska tomt på skräp. Och om jag känner mig hel i mina knän ska jag ta en cykeltur även idag :) Jag startade en utmaning i på facebook: 100minuters träning denna vecka. Vill du joina? Klicka på länken: 100minuters träning

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar