måndag 10 juni 2013

Glödhett driv

Jag hoppade upp på den tråkiga motionscykeln idag och trampade medan Del 1 av finalen på Biggest Loser visades på tv`n och känner- jag vill också få känna de där glödheta drivet som en del av dem visade.

Hur kommer jag dit? Är jag på god väg? Vad/vem är det som puttar mig framåt? Det känns som att jag hela tiden är på väg upp för den sista backen på berget, men faller några steg så fort jag känner - nu kan jag ta ett skutt, men näe.

Gnäller gör jag inte, jag har gått ner 16kg, minskat mitt BMI från 40,3 till 35, jag kan ha på mig kläder jag inte ens fick på mig, jag har ett driv, men det är den där sista biten av driv/motivation kvar.

Nog är det så att mina fysiska problem ställer till det dåliga knän med allt vad det innebär, hälsporre och så vidare och nog plockar det ner mig några steg till och från, men ändå, jag VILL känna mer, jag vill mer men jag vet helt ärligt inte hur jag kommer dit? Behöver jag ha en PT? Behöver jag ännu mer vilja- vad är det som fattas mig undrar jag. Har du några råd/tips på vågen som du vill ge mig öde jag öppen för det.

Är det helt enkelt så att jag måste låta tiden har sin gång och lita på att de där glödheta drivet kommer när jag är redo? Jag har egentligen inte bråttom, detta jag går i genom är ingen quick fix, det är ett livslångt åtagande och det får ta tid, men ja, ändå jag vill ha mer hetta, driv och ännu mer jävlar anamma!

Hur som, jag är stolt över min bedrift so far och nu när jag ändå är så pass trygg att jag länkat ut denna bloggen bland andra vänner, kollegor och  bekanta så lägger jag upp en liten före- och efter bild på ansiktet, nog ser man skillnad alltid :) Eller efter förresten? Jag är inte på långa vägar klar!























/Anneli

1 kommentar:

  1. Det kanske inte är samma lika, men jag tappade glöden vid ca 3mil, lyckligtvis så hörde jag en röst, tittade upp och blev mött av en kamerablixt.
    Familjen stod där och hejade på och det var det jag behövde för att fixa de sista 12km.
    Våga ta hjälp och energi ifrån de som finns till hands.
    I ära och prestige är allting tillåtet!

    SvaraRadera