lördag 15 juni 2013

Motion

I morse steg jag upp klockan 08:30 och en timme senare var jag och sambon på gymmet. Jag älskar helg och ledighet - så klart, vem gör väl inte det? Jag älskar dom mest för att jag har så mycket tid på mig att göra sådant något jag inte riktigt vill och orkar under veckorna.

Måndag, tisdag och onsdag cyklade jag 45min på motionscykeln framför tvn, på onsdagen tog jag även en kortare promenad (2 km)i mitt älskade "Lugnet" . På torsdag åkte jag till en vän och fick lite "självaträning" i form av rygg- och ansiktsmassage och igår var vilodag. 

Idag var vi på gymmet i 1,5timme och väl hemma har jag klippt gräsmattan och rensat ogräs. I morgon blir det en till promenad i "Lugnet" och en tur till gymmet samt att jag slå städa och tvätta. Det blir en aktiv helg- och detta är varför jag älskar helgen, tiden som finns.

Jag är mitt uppe i mitt livs resa med att gå net i vikt, ha en kosthållning som jag trivs med, i mitt fall lchf. Den kosten passar mig som handen i handsken. Jag har fram tills för några månader alltid låtit maten ha huvudrollen i mitt sätt att gå ner i vikt. Det har den inte längre och det är så otroligt skönt. 

Jag vill att all sorts träning (fysisk & mental) ska vara huvudrollen i mitt sätt att gå ner i vikt. Jag är på god väg, det är bara att fortsätta som den gångna veckan. Det finns tid även om jag jobbar heltid. Kan jag sitta i soffan på kvällen så borde jag rent logiskt kunna ta mig till gymmetm gå ut och gå eller sitta på cykeln, eller hur?
Jag tränar för en stark och välmående kropp, vad tränar du för?






















Det skiljer sig ca 1 år mellan bilderna och 16kg. Kan jag fortsätta att öka tempot i min viktnedgång då kanske jag har gjort av med mer än 32kg på ett år, jag hoppas på minst 40kg, men huvudsaken är alltid att må bra, på insidan och utsidan :)

Ha en bra helg!

/Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar