lördag 29 december 2012

Frukostbröd, lchfstyle

Dag 13 och minus ett kilo på vågen. Jag gick ner 2,5 och dom gick jag upp, sen stod jag still ett par dagar och nu har ett kilo försvunnit. Jag vet inte varför jag gick ner och sen upp, men faktum är att jag känner att mitt fokus ändras. Så här i början är det viktigare att jag får in mina nya rutiner.

Det är enklare får varje dag att äta på andra tider, anpassa maten och förstå att jag har valt att leva på ett annat sätt och att jag behöver inte klamra mig fast vid dåliga, ohälsosamma rutiner. Jag har hållit fast dom som om mitt livet hängde på dom. Inte längre!

Jag vill nästan skrika "jag är friiiiiii" - men inte än. Jag väntar med det ett tag till.

Jag modifierade ett bröd som jag tidigare bakat (klicka här för att komma till det inlägget)

Slutresultat, ha på lite färskost, babyspenat, en tomatskiva och salta lite herbamare örtsalt.



















Så här ser "degen" ut innan den ska in i ugnen.



















Frukostbröd
225grader. 10mim.

3ägg
1,5tsk bak pulver
1,5dl mild (riven) ost
1,5dl mandel mjöl
2msk pyslliymfrön(lopp frön)
2msk pumpafrön- finhackad.

Blanda samman allt och klicka ut "degen" så att det blir 6st på plåten, sen in ugnen.

Lycka till.

/A

2 kommentarer:

  1. Du är jätteduktig! Ville bara berätta att jag följer dig och blir inspirerad av dig. Kör själv igång den 7 januari tillsammans med två tjejer till...

    Hälsningar Fredrika från Ystad

    SvaraRadera
  2. Hej Fredrika, vad glad jag blir och Kul att höra att ni är ett gäng som startar tillsammans! Lycka till :)

    SvaraRadera