torsdag 27 december 2012

Lchfbröd

Idag sov jag länge så det blev ingen frukostmacka, men däremot brunchmacka. Jag bakade lchfbröd med mandelmjöl idag och det blev precis som jag tänkt, ett bra substitut till den vanliga mackan.




















Jag ska ta och utveckla receptet lite så att det smakar mindre ost, även om jag älskar ost så kan det bli för mycket av det. Lchf och ost går som hand i hand :P 

Recept för ca 7st smörgåsar.
Ugnsvärme: 225 grader, Gräddningstid: 10min.

2ägg
2 dl ost
1 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk färskost
Lite Örtkrydda

Dag 11, jag har inte varit iväg och simmat än och jag har inte gymmat än. Dom har kvällsöppet på simhallen så jag far dit senare kanske. Jag har min hälsporre som sätter käppar i hjulet för mig, grrr! Jaja, lite cardio i form av roddmaskin och crosstrainer klarar jag av. Det finns ingen bra ursäkt att inte träna för mig just nu. 

Jag fick en bok av mamma i julklapp som heter LCHF för tjejer, supermaten på medelhavsvis, där i fanns en mängd receptet på god fräsch mat. Blomkålsduschessen som jag försökte mig på gick åt skogen, jag fick inte till konsistensen på dem så dom blev platta, så det blev blomkålsplättar av dem istället ;)

Hörs senare.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar