torsdag 27 december 2012

Känslan som infinner sig

Känslan som infinner sig när jag svettats som en dåre på gymmet, duschat och ätit en omelette till middag, den känslan är en av de bästa och den har jag nu. Omeletten bestod av de sista prinskorvarna, fläskfilé-bitar från förrgår, italienska kryddor, ägg och grädde, restomelette när den är som bäst.




















Jag brukar föra in min träning på runkeeper, här kan ni kika om ni är nyfikna. Jag har tidigare varit rätt aktiv på funbeat och funderar på att bli det igen.  Idag var jag själv nästan hela tiden i motionsrummet, precis som jag vill ha det.

Dag 11, är hittills den bästa "diet-dagen" - det känns nästan som en nytändning. Jag känner mig tillfreds, jag är nöjd över mig själv. Jag har ändå klarat av julen med ganska lite fusk.  På julafton drack jag nubbe till sillen och bailys till kaffet, igår åt sockerfritt godis och dagen innan julafton drack jag en liten mängd saftglögg. För att ha börjat med strikt lchf strax innan jul, med en sambo som gärna äter godis och pizza har jag skött mig jäkligt bra.

Det är svårt att hålla distans till allt nu tycker jag. Allt fusk, eller tanke på ser jag som ett misslyckande. Jag är så van att misslyckas så jag förväntar mig nästan det värsta av mig själv. Dumheter är vad det är!

På begäran från mamma :-)

Ostplättar

Ingredienser: 
2 st ägg
2 msk majonnäs
2 dl riven ost 


Gör så här 
1. Sätt ugnen på 250 grader.
2. Rör ihop ägg, majonnäs och riven ost.
3. Klicka ut ~8 msk på ett bakplåtspapper och strö eventuellt lite oregano över (valfritt).


- Jag rekommenderar en ganska mild smak på osten.

Vi hörs.

 /A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar