måndag 17 december 2012

Mat till frukost

I dag kom boken som jag skrev om tidigare, GI-Noll, För kvinnor som vill äta sig smala av Skaldeman och jag slår upp en sida i boken på måfå medan Champinjon- och köttfärsgratängen står och gottar till dig i ugnen och läser om att det är väldigt typiskt för kvinnor att ha våra frukostrutiner och att det ska vara variation och så vidare.

Detta är något som jag funderat en del på i dag. Mycket tack vare allt jag läste på nätet igår om att man kan likväl äta gårdagens middag till frukost som att man kan äta ägg och bacon. Det har aldrig funnits i min värld att äta "mat" till frukost, det ska vara en skål med gröt, ett par ägg med kaviar på, en kopp juice,en (10?!) kopp kaffe och för att inte glömma den grova, goda mackan.

Snacka om att tanken, vanan om frukost är inarbetat och faktiskt så blev jag lite illamående av den mycket goda omelettmuffinsen. Sen åt jag annat och då återställdes mitt illamående. Men, i dag har jag sparat dagens middag som jag tänkt att äta både till frukost och lunch, jag borde ju bli van? Jag bör kunna ställa om min mage, mitt huvud och mina vanor att det är okej att äta "mat" till frukost.
Är detta något du känner igen kanske?

Dag 1 leder emot sitt slut och jag känner varken av eller till vilket inte är så konstigt, det har gått en dag liksom. Det enda jag känner skillnad på med lchf:andet är att jag håller mig mätt längre, men det är ingen överraskning. Jag har varit och "nosat" lite på lchf förut och vet mycket väl att jag är sällan hungrig med denna diet.

Jag lovade er bilder, men jag sitter och tittar på mina bilder som finns som jag tog för ett par månader och jag klarar inte av att visa er dessa ännu.. Jag lägger upp dom när jag har en roligare bild att jämföra med, som för- och efterbilder. Däremot ska jag presentera mig och du kan klicka här för att komma till sidan Om Mig.

Vi hörs i morgon

/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar