måndag 17 december 2012

Bort med biscottisarna

Jag sitter och bloggar på jobbet då jag har lunch. Jag jobbar kväll och slutar 19:30 så jag hoppas att jag håller mig mätt på en kycklingfile & två omelettemuffins. Det är mycket grädde och ost i maten så jag borde hålla mig. Saffranskycklingen blev bra, till och med lite godare idag än igår :)

Lunchen




















Dag 1 av mitt lchf:ande, jag har plockat med mig alla biscottis som jag bakat till jobbet så slipper dom ligga hemma och fresta mig, nu har jag massa annat gott hemma förvisso men det känns som att det är okej, jag har bestämt mig så jag ska inte "fuska" :P

Till frukost åt jag en omelettemuffins och 4msk turkiskyoghurt blandat med en msk blåbär , utblandat med en skvätt grädde. Mycket gott. Jag har ju ingen koll på hur mycket mat jag "bör" äta men jag följer regeln, ät tills att du är mätt. Jag kanske få börja köpa med mig något att äta på jobbet. Har du nå tips på något snabbt att stoppa i munnen att ha på jobbet? 

Nu är det dags för en kopp kaffe och lite slösurfande innan det är dags för jobb igen. Jag hoppas att du har en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar