torsdag 17 januari 2013

1900:- fattigare

Jag har tidigare nämnt att jag har hälsporre. Idag var jag på ortopeden för att få specialgjorda inlägg för mina fötter till mina skor. Inte nog med att denna övervikt givit mig en kass självkänsla, onda knän och ork likt en pensionär så får jag nu pynta ut 1900:- också!

Humöret har inte varit på topp idag kan jag väl säga, mina spabehandlingar som jag tänkte lyxa till det med i mars är lååångt borta. Jaja, jag vill inte låta mina skitkilon styra mig mer, dom har fått så mycket tid och energi hittills. Bah!

Apropå ork, eftersom att jag börjar att få i mig mer fett är tar går det längre tid mellan måltiderna. Förut har jag blivit makalöst trött och skit sur när jag blev hungrig. Nu har jag ork och energi kvar till att att det är dags för middag. Idag hann jag plocka undan lite disk, kläder, kasta lite skräp och dammsuga- innan jag ens började med maten. Det finns inte på världskartan att jag skulle göra det förut. Lchf FTW! Jag gillar mig själv så här lugn och tillfreds.

Dag 31, äntligen helg snart = äntligen träning! Jag har inte pallat gå på gymmet, lite folkskygg är jag nog. Jag vill inte inte förstöra mina goa känslor jag har inför träning med att pressa mig själv att gå dit när jag inte är redo.

Dagens Shape-up - jag är förvånad själv av de låga Kaloriintaget men jag har tagit i liten mer än vad jag ätit (i gram) för att inte få tokiga siffror. Det är ändå bara en fingervisning och inte absoluta siffror.










Nu ska jag ta en till kopp kaffe, - ja, jag kan dricka kaffe sent! Och knäppa igång lite serier. Jag hoppas på goda nyheter angående ett vikariat som jag sökt. Jag har inte fått besked om när jag får veta om den är min eller inte, men det skulle vara gött och avsluta veckan med vetskap om att vikariatet är mitt, för det vill jag!

Hörs!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar