onsdag 16 januari 2013

Hjärndjävlar

Idag träffade jag min psykolog och vi pratade om allt som jag behövde hjälp med innan jul, som nu är tankar och känslor som jag har fått kontroll på. Nu ska jag vara ärlig med mig själv och inse att jag är inte i mål med allt, men väldigt mycket känslor och tankar har släppt sedan jag började med Lchf. Nästa gång vid träffas är om en månad och ska då besluta om jag behöver gå i terapi nå mer.

Många hjärndjävlar kring mig själv, min självkänsla, min vilja och min styrka börjar att släppa och tack vare det får jag andra beteenden och tänker mer positivt. Jag vill mer, jag kan mer, jag börjar sakta med säkert att få tillbaka tilliten till mig själv. Jag har mer energi och ork, jag sover bättre och jag har och lust att träna. Jag är lite euphorisk!

Dag 30, jag vill nog fortsätta att räkna kalorierna ett tag till, jag är lite rädd för att överäta. Speciellt nu då jag äter (slavar pga stress) för lite frukost- 2ägg, utan något på. Jag behöver i bland tänka aktivt på om jag är hungrig, sugen, mätt eller ohungrig. Märkligt att inte känna skillnaden för kan du tycka, men för mig som kämpat i olika perioder med olika dieter behöver jobba för att ställa dom känslorna till rätta.

Dagens shape-up









Jag kämpar för att "fetta" upp maten utan att öka kolhydratsintaget, men det är inte helt lätt. Nu ska jag lägga mig omkull i soffan och glo på lite serier innan det är dags att sova.

Lchf hjälper mig att hitta tillbaka mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar