måndag 21 januari 2013

Kokostoppar

Dag 34, jag har inte så mycket att förtälja om dagen. En typiskt måndag helt enkelt :) Jag har bakat kokostoppar åt chefen för att han utmanade oss gruppchefer i fredags och vi nådde aldrig utmaningen och straffet var att alla vi skulle ge han fikabröd. Jag valde att baka åt honom då han äter liberal Lchf.

Kokostoppar
175 grader, 12min, 30st

400g riven kokos
4ägg
100g smör
1tsk vanilj socker
Sockerfri choklad

Blanda allt utom chokladen, forma till toppar -se bild nedan.
Stoppa i ugnen och ta ut dom efter ca 12min. Låt dom svalna medan du smälter chokladen över ett vattenbad. Doppa kokostopparna i chokladen. Klart!

Innan ugnen


















Efter ugnen


















Färdiga



















Dagens shape-up

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar