söndag 10 februari 2013

Kolhydrater, ingenting för mig

Kolhydrater = en trött deppig jag. Lite kolhydrater = pigg och positiv jag. Skrev lite på Doc`s forum angående dessa förbaskade kolhydrater: nedan kommer lite av vad jag skrev. 

Kolhydrater- ingenting för mig

Jag har ätit lchf i knappt åtta veckor, de första sex veckorna åt jag strikt, max 15-20kolhydrater/dag. Jag åt ingenting utöver maten eftersom att där inte fanns ett behov. Vecka 7 och denna vecka har jag fortfarande ätit strikt lchf-mat, men druckigt PepsiMax (läsk som jag inte ens drack innan jag startade lchf) ätit en del naturgodis och även om det är ett bättre alternativ än vanligt godis så innehåller det mycket kolhydrater.

Veckan som varit har jag varit obeskrivligt trött, mer och oftare hungrig, jag har haft svårt att somna och vaknat var och varannan timme. Jag har varit otroligt stressad, ledsen (för ingenting), tagit saker personligt. Jag har inte orkat träna, har uppblåst mage, ont i huvudet till och från. Jag är sugen på färdig pizza och jag vill bara vara ifred.

Så som jag mått veckan som varit mådde jag innan jag började med lchf. Så, på frågan om jag var "värd" de där naturgodiset är svaret: Hell to the No!



Dag 48-53, som du kan läsa ovan har jag mått som en säck rutten potatis de senaste veckan. Idag vaknade jag lika trött som veckan men orkade inte med mig själv och mina kassa ursäkter, jag bytte om och rev av ett gympass. Det bästa hittills! Tycker jag i allafall, men sambon hyttar med pekfingret och tycker att jag ska ta det lugnt och tänka på min kropp. 

Han säger det i all välmening och jag är tacksam för att han bromsar upp mig, jag måste lita på honom. Han hyttade med fingret när jag började att jogga på mina promenader, jag lyssnade inte, jag fick hälsporre. Sååå, lärdomen, lyssna på sambon. Jag behöver dock ha med mig någon på gymmet, för att när jag hittat mitt flow, då kör jag på som att det inte finns en morgondag.

Min kropp är tung och otränad, klart som korvspad att jag behöver träna lugnt så att mina leder och ligament inte blir skadade. Jag har redan trasiga knän sedan cykelresan till Kiruna.  Jag har verkligen inte råd, lust eller tid att skada något mer. Så, är du en PT och vill hjälpa mig med ett enkelt, lämpligt träningsupplägg vore det guld värt!

Dagens träning:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar