tisdag 12 mars 2013

100% motiverad

När jag kom hem från jobbet idag drog jag på mig träningskläder,  pulsklockan och hoppade jag upp på cykeln hemma och cyklade i 45minuter och efter det tände jag en massa ljus, drog fram yogamattan och körde 60minuters Hathayoga.

Efter det ordnade jag med torsken som skulle in i ugnen, tog en dusch och gjorde räkröra. Nu, efter en alldeles för sen middag är jag så förbaskat nöjd över eftermiddagen.

Jag börjar att få in hälsosamma rutiner. Dom har varit helt obefintliga fram tills för bara några månader sedan. Tidigare efter en liknande dag på jobbet har jag köpt en påse godis, plockat med en pizza hem och bänkat mig framför tvn- och där satt/låg jag tills att jag var tvungen att sova.

Nu, efter en dag som denna gör jag val som ger mig en känsla av 100% tillfredsställelse. Jag är glad att jag kommit så långt att jag väljer att ta hand om mig själv i stället för att vara destruktiv! Jag är så värd det! Jag vill, därför gör jag.

Dagens shape-up





















Frukost: 1ägg, 2ost- och skinkrullar
Lunch: 1 chorizo, med äggröra innehållande lite paprika , skinka, paprika och grädde
Middag: Torsk med räkröra och haricoverts.

Som vanligt när jag lagt in träning så blir antalet kalorier "fel"- jag har alltså ätit 1165 kalorier. Mindre än vad jag brukar få i mig.

Nu, är jag sådär skönt trött så jag säger godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar