måndag 11 mars 2013

Mognad

Om 4 dagar har jag ätit lchf i 3mån. Jag har inte bloggat på länge för att jag har haft en bägare som nästan precis har runnit över. Jag har gått som på nålar, rädd att det ska skvalpa över. Igår gjorde den det och det var underbart skönt- till slut.

Jag har haft ett beteende, en tanke att "allt löser sig" - jag har haft en otroligt barnslig och omogen attityd till att göra saker som är tråkigt. Det är nu på senare tid då jag- med hjälp av min bestämdhet angående lchf som jag har börjat öppna upp för att bli vuxen, ta ansvar och göra det jag måste.

Jag har tack vare min resa att komma tillbaka till mig själv förstått vad livet faktiskt handlar om. Det har handlat om att vara full inte är ett måste bara för att det är fest, det har handlat om att träna även om jag inte känner för det, det har handlat om att man plocka upp, vika och lägga in rentvättade kläder till något så litet som att inte äta godis bara för att sambon gör det, det har handlat om allt detta och mycket mer.

Det handlar om mognad- att jag har bestämt mig, då är det bara så, Jag har greppat vad min nya livstil egentligen har handlat om. Den är inte så simpel som att äta rätt mängd fett, kolhydrater och proteiner, det är så mycket mer. Det är min framtid, mitt mående, min relation, min självkänsla.

På dessa snart 3månader har det snart försvunnit 9kg och en massa fler centimetrar, men framför allt, jag börjar att bli den kvinna och sambo jag vill vara. Jag har fyllt i Shape-up nästan varje dag, men jag orkar inte lägga upp det från bakåt i tiden. Idag dock, åt jag chorizo, bacon och ägg till middag bara för att jag kan. Nåja, jag lovar att blogga oftare än så här. :)

Nu ska jag göra en MBT och försöka att irritera mig mindre på "men en kaka/godis-bit kan väl inte skada" mentaliteten. Antingen så gör du var du måste eller så inte, men bestäm dig. "Starta nytt liv"  varje måndag, tror ni på det själva!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar