söndag 7 april 2013

-11kg

Jag är helt värdelös på att blogga på sista tiden. Tråkigt jag vet :/ Jag har i allafall gått ner 11kg på 3månade och 3veckor vilket jag känner mig nöjd med. Min viktnedgång fortsätter sakta med säkert. Jag är inte lika strikt med maten som jag var de första månaderna.

Jag håller mig under 10g kh/dag fortfarande. Vad jag menar med strikt är att jag får i mig mindre fett nu än tidigare. Jag glömmer liksom bort det. Dessutom så har magsäcken krymp så oerhört mycket att jag äter än mindre nu.

Mitt nästa större mål är att komma ner under 100kg och då är det 12kg som ska bort. Dessa vill jag ha bort innan midsommar och då måste jag äta mer fett :) MBC till frulle, kryddsmör till proteinet och MBT till kvällen.

Nu väger jag 111kg, min resa började på 122kg och jag vill inte väga mer än 99 till midsommar. Detta betyder att det kommer att bli mycket lågintensiv träning= motionscykeln hemma och jag ska börja simma igen. Det blir mycket mindre sockerfria gosaker på helgen! Det är "doable" -det det har jag bestämt!

Det är 11veckor till målet och det betyder att jag måste gå ner lite mer än 1kg i veckan. Det går, det gäller att ha fokus, viljestyrka och en ett riktigt jävlar anamma! Wish me luck ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar