söndag 12 maj 2013

Begränsningar

Överallt omkring mig hör och ser jag allt tydligare allas ursäkter till varför man inte kan motionera. Jag har inte råd, jag har barn, jag har inga skor/kläder, jag har inte tid, jag är trött, jag har ont - listan kan göras lång. Tack vare alla dessa ursäkter går samma människor upp i vikt, får en sladderkropp, tappar tron på sig själv, blir negativa och rent ut sagt jäkligt gnälliga och bittra.

Jag har varit den människan. Jag vet hur enkelt det är att fara med dessa ursäkter. Nu är jag dock på den andra sidan, där jag väljer att sluta tycka synd om mig själv. Där dom tidigare ursäkterna inte håller. Jag vill inte vara den feta, negativa, icke trovärdiga människan. Min sambo har alltid sagt: du kan om du vill.


Och det kan du med!


Jag har min högst irriterande hälsporre, den begränsar mig rätt kraftigt i min vardag, men istället för att ligga och tycka synd om mig själv lär jag mig att anpassa min motion, jag vill (i bland för mycket) därför kan jag. Alla ursäkter som jag for med förut känns nästan skrattretande idag, till och med lite pinsamma.


Ursäkter begränsar och varför vill man begränsa sig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar