måndag 1 juli 2013

-18kg & 17cm

Jag har förvisso gått ner 18kg och vist känns det, men vågen går upp och ner och är inte alltid att lita på så jag använde måttband igår och upptäckte att det försvunnit 17cm runt mage och ryggslut. Och när man ser det på bild blir det ännu tydligare.
























Jag är inte klar än, som synes och jag är inte helt bekväm att lägga upp bilden nedan då jag har mycket som ska bort, men det är min verklighet så som den ser ut och det är den jag vill jag dela med alla er. Det är många som skäms och kämpar med mycket övervikt, det är tungt, jobbigt och kämpigt men när jag får resultat, ja då vill jag visa det.

Jag känner mig förnärvarande som en fånge i min egna kropp, jag vill klara av att göra så mycket mer än vad jag får. Jag vill träna hårdare, oftare och göra mer saker så som att börja jogga/promenera men med hälsporre går inte det.

Jag måste skynda långsamt och det är fördjävla irriterande, men som sagt, det är min verklighet och i den har jag motgångar, sämre och bättre stunder men det är bara att bita ihop, göra vad jag kan göra och lyfta blicken och se framåt för att det blir bättre.

Idag är min första riktiga semesterdag och min "levande väckarklocka" Zakk buffade/slickade och kelade på mig strax efter 09, vilket faktiskt är bra, jag vill inte sova bort semestern :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar