tisdag 25 december 2012

Godissugen

Aaarrrrghhhh, vart i helvete kommer detta sötsug från?? Jag är inte sugen på pasta, potatis, bröd, alkohol eller andra typer av kolhydrater men smågodis... Oh lord!

Jag är nästan gråtfärdig, så sugen är jag. Jag försökte att hitta sockerfritt godis utan att finna något. Istället köpte jag en tung påse lösviktsgodis till sambon och salta rostade majskorn till mig. Den godisskålen kommer att leva farligt i kväll tror jag.

Jag har fläskfilé med en crème  fraicherära i ugnen samt att försöker jag göra blomkålsduschesse att äta till, det går sådär, moset är lite för löst. Jag meddelar er hur det gick :P Röran som jag har i fläskfilén består av 4msk färskost, 3st pressade vitlök, 1,5dl crème fraiche, salt, svartpeppar och örtsalt. Det doftar gott!

Dag 8 och 9 kan jag gärna få glömma!! Det enda positiva med denna dag är att jag varit ut och svettats då jag skottat snö. Dags för middag framför Sagan om ringen, på blu-ray!

Ha en fin kväll

/A

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen..
    JO suget kommer alltid innan man ställt in sig, det tar ett tag innan det går bort om man e sockerberoende. Ett tipps som funkar på mig är:
    Hallon el blåbär lite i en skål 2msk turkisk yogurt lite grädde och river mörk choklad. sen så sätter jag mig i soffan och njuter. Ät sakta och väl. Bär i liten mängd e rätt okej när man känner suget komma. sen glöm inte att få i dig fett..det gör ju oss mätta o då ska sockersuget försvinna. ett tips till: Tänk på allt gott du får äta istället för det du ej får äta.
    Tänk till sommaren sen vilken lycka du känner det när du kan handla en klänning i mindre storlek. Lovar en dag händer det och din kropp är inne på fettförbränning då ska du se att det är helknäppt och häftigt att ställa sig på vågen. Men det e bara om man undviker socker o stärkelser...Så HÅLL UT fixar jag det så fixar du det.
    Hitta glassrecept. ska bara iväg o köpa ägg dom e slut. Hallonglass.
    Har du läst kostdoktorns bok?? om inte så köp o läs den. Den gav mig mycket kunskap om vad som händer med kroppen när man går på LCHF o vill minska i vikt.

    Må väl Susanne!

    SvaraRadera
  2. Tack för din peppning! :-) Bär med yoghurt och grädde brukar håg äta till frukost. Men att riva choklad över låter inte alls dumt som substitut för godis. Det boken ska jag kika på, tack!

    SvaraRadera