måndag 11 februari 2013

Salamibiff med broccoli

Dag 54 (två månader, whohoo) jag har varit piggare idag även om jag sov lite dåligt inatt. Svårt att somna och vaknar till och från. Men den verkliga orsaken nu är stress. Det är mycket på jobbet. Jag har kommit långt i att släppa jobbet, på jobbet. Jag tar ju inte jobbdatorn hem längre, bara det liksom ;)

Min hälsporre väääärker, det pulserar i hälen :-/ Jag har inte ätit någon alvedon idag. Fan för fåfänga! Jag behöver använda bättre skor för mina inlägg, men det skulle kännas så förbaskat oproffsigt, fult och fel att ha träningspjuks på jobbet. Men, jag måste nog, hur ska jag annars bli kvitt hälsporren.

Det är mycket diskussion om hur och när man vet att man är i ketos, hell, låt någon dofta på din andedräkt! Det är billigare alternativ än att köpa apparater/stickor som ska tala om du är det eller inte. Nörden i mig vill ha apparater men om jag ska vara ärlig så behövs det egentligen inte.

Dagens shape-up























Till frukost: MBC
Mellanmål 1: 2ägg
Lunch: fläskfilésallad på, utan sälla du med ost & skinka
Middag: 1,5 salami biff i gräddsås, med lite blomkål och en klick smör.
Mellanmål 2: 3msk rysk yoghurt med 1 msk hallon.

Egentligen ska man inte behöva äta nå mellanmål när man äter lchf, eller, egentligen finns det inga tider som man måste följa vad gäller mat-tider. På helgerna är mina tider "all over the place" men på vardagarna är min hunger rätt punktlig.


Middagen



















Ha en fin kväll och en bra morgondag! /A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar