fredag 1 mars 2013

Lchf for life

Dag 71, jag är med i en grupp på facebook som heter som rubriken och det är  Liv utan socker som håller i gruppen. Idag var det dags för månadsvägning och nedan är mina resultat hittills :)

Start: + 47
Minus sedan start 8,5kg
Kvar till mål: 38,5kg
+/- från förra månaden -3kg

2,5månad och 8,5kg minus, det känns ju helt underbart!

Jobbfest står på schema i morgon, vi är 21st som ska äta en 3-rätters och dricka gott, totalt har vi 10.000:- att spendera på mat & dryck. Risk för en blöt kväll finns för de flesta, jag å andra sidan ska/måste ta det lugnt, dels för att sprit är kolhydrater men den största orsaken är att jag ska spendera hela söndagen i Mora.

Sambon ska åka Vasaloppet för första gången i sitt liv efter att han blev utmanad att ställa upp. Så ca ett år av löpträning och på senare tid skidträning är det dags att för det store testet. Klart att jag måste vara där och uppleva mora/vasaloppet och finnas vid mål bär han kommer i mål.

I morgon ska jag handla lite ost, skinka och annat smått och gott som jag kan äta på Söndag, annars kan det finnas risk för fusk. Bakis i en by jag inte känner igen, bland flera tusentals människor. När, då är det bättre att jag har ägg och lite sådant med mig.

Det blir en helg i utmaningens tecken, med jobbfest, vasalopp, 2nätter utan sambo, hur ska det gå för gammnuckan i mig?
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar